Виховання духовності на уроках української літератури: творчість Григорія Квітки-Основ’яненка
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-76-80Ключові слова:
урок літератури, система виховання, духовні цінності, християнська мораль, біблійна герменевтикаАнотація
Визначено основні виклики й критерії духовного виховання учнів. Підкреслено, що твори української літератури, зокрема сентиментальні повісті й оповідання Григорія Квітки-Основ’яненка, відіграють важливу роль в системі укладання шкали загальнолюдських цінностей. Наголошено, що художній текст спонукає до духовного очищення.
Посилання
Беда Достопочтенный. Церковная история народа англов / Пер., вступ. статья, библиография и примечания В.В. Эрлихмана. Санкт–Петербург : Алетейя, 2001. 363 с.
Бех І. Психологічні основи застосування генетико-моделюючого методу у моральному вихованні особистості // Психологія: Республік. наук.-метод. зб. / Наук.-дослід. ін-т психології України. Київ, 1992. Вип. 38. С. 11–19.
Вільна Я. Ідейно-естетичний феномен творчості Г.Квітки-Основ’яненка: Герменевтичний аспект. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філологічних наук, спеціальність : 10.01.01. Київ, 2006. 31 с.
Галятовський Іоаникій. Месіа правдивый. Київ : Друк. Києво-Печерської Лаври, 1669. XII+429+5 арк, арк.
Дистервег А. Избранные педагогические сочинения. Москва : Учпедгиз, 1956. 376 с.
Квітка-Основ’яненко Г. Повісті та оповідання. Драматичні твори. Київ : Наукова думка, 1982. 544 с.
Квітка-Основ’яненко Г. Твори: У 7-ми т. Київ : Наукова думка, 1981. Т. 3. 482 с.
Ковалець Л. Релігійність образів-персонажів повістевої прози Г. Квітки-Основ’яненка як запорука їх духовної краси // Біблія і культура : зб. наук. стат. Вип. 2 / за ред. А. Є. Нямцу. Чернівці : Рута, 2000.
Коменский Я. А. Панпедия. Искусство обучения мудрости / пер. с лат. Москва : УРАО, 2003. 319 с.
Корженко В.Філософія виховання: зміна орієнтацій. Київ : Вид-во УАДУ, 1998. 303 c.
Кремень В. Філософія людиноцентризму в стратегіях освітнього простору. Київ : Педагогічна думка, 2009. 520 с.
Матушек О. Проповіді Лазаря Барановича в дискурсі українського Бароко. Харків : Майдан, 2013. 359 с.
Песталоцці І. Г. Вибрані педагогічні твори: У 2-х т. / за ред. В. А. Ротенберг, В. М. Кларін. Т.2. Москва : Педагогіка, 1981. 416 с.
Петров Н. Очерки истории украинской литературы XVIII столетия. Киев : Тип. И. и А. Давиденко, 1884. IV, 457, ХV c.
Сковорода Г. Повна академічна збірка творів / за редакцією проф. Леоніда Ушкалова. Харків : Майдан, 2010. 1400 с.
Сухомлинский В. Духовный мир школьника. Москва, 1961. 223 с.
Туптало Димитрій. Внутренній человѣк // Сочиненія святаго Димитріа, митрополіта Ростовскаго: В 3 ч. Киев, 1824. Ч. 1. С. 102–108.
Ушкалов Л. Дмитро Туптало та Григорій Сковорода: про одну паралель академіка Миколи Сумцова // Антипролог : зб. наук. праць, присвячених 60-річчю члена-кореспондента НАН України Миколи Сулими. : Вид. дім «Стилос», 2007. С. 231–249.
Ушкалов Л. Традиції українського бароко у творчості Григорія Квітки-Основ’яненка : зб. Харківського історико-філологічного товариства. Харків : Харківський держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2002. Т. 9. С.53–76.
Чижевський Д. До проблем бароко // Українське літературне бароко: Вибрані праці з давньої літератури. Київ : Обереги, 2003. 342 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).