Реалізація положень інклюзивної освіти в сучасному підручнику іноземної мови: яким йому бути?
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-53-56Ключові слова:
підручник з іноземних мов, сучасний підручник, інклюзивна освіта, інклюзивне навчанняАнотація
Розроблено критерії, за якими можна встановити, чи відповідатиме підручник з іноземної мови концептуальним положенням інклюзивної освіти, а також основні тенденції її реалізації в них. Обґрунтовано, що засобами іноземної мови, зокрема через підручники вчитель має ознайомлювати учнів з різноманіттям оточуючого світу. Визначено необхідність перегляду підходів щодо створення інклюзивної складової в сучасних підручниках. Відповідно до цього здійснено короткий огляд наявних сучасних підручників з іноземної (англійської) мови.
Посилання
Височан Л. М. Дидактичні основи побудови підручників з природничо-математичних дисциплін для початкових шкіл України (1958–1991 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Івано-Франківськ, 2008. 20 с.
Гризун Л. Е. Дидактичні основи створення сучасного комп’ютерного підручника : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. Харків, 2002. 20 с.
Капелюшна Т. Аналіз шкільних підручників з англійської мови. URL:https://cutt.ly/Ei4IJF (дата звернення: 12.04.2019)
Редько В. Засоби формування іншомовної комунікативної компетенції у змісті шкільних підручників з іноземних мов. Рідна школа. 2010. № 11. С. 23–32. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_11_6 (дата звернення: 12.04.2019)
Редько В. Г. Підручник з іноземної мови як засіб оволодіння учнями досвідом самостійної діяльності: результати моніторингу. Український педагогічний журнал. 2015. № 2. С. 92–102. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ukrpj_2015_2_10 (дата звернення: 12.04.2019)
Розлуцька Г. М. Зміст шкільних підручників як фактор полікультурного виховання молодших школярів у Закарпатті (1919–1939 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Житомир, 2006. 19 с.
Смагін І. І. Методичні засади створення і функціонування підручників із суспільствознавчих предметів у загальноосвітній школі України (1920–1990 рр.) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02. Київ, 2011. 40 с.
Тимчук К. М. Ретроспектива поглядів на структуру та підходи до побудови підручників з іноземних мов другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. 2012. Вип. 65. С. 156–161. URL: http://library.zu.edu.ua/doc/visnuk/VZhDU_2012_65_32.pdf (дата звернення: 12.04.2019)
Фуртак Б. Л. Структурування змісту в сучасних австрійських і українських підручниках з математики і фізики для середньої школи (порівняльний аналіз) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. Київ, 2001. 20 с.
MacMillan. ELT Catalogue. URL:https://www.macmillanukraine.com/catalogue/1/28651/ (дата звернення: 13.04.2019)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).