Ретроспектива розвитку методичної художньо-промислової освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-44-47Ключові слова:
дизайн, дизайн-освіта, художньо-промислова освіта, професійний дизайн, тенденції, розвиток, ретроспективаАнотація
Досліджено етапи становлення художньо-промислової освіти у історико-педагогічній ретроспективі. Дається обґрунтування поняття "дизайн-освіта". Проведено аналіз становлення художньо-промислової освіти. З’ясовано організаційно-педагогічні засади методичної освіти. Виокремлено та систематизовано етапи дизайнерської підготовки. Наведено тенденції та перспективи розвитку методичної художньо-промислової освіти.
Посилання
Аронов В. Р. Теоретические концепции зарубежного дизайна. Москва : ВНИИТЭ, 1992. 122 с.
Бахтеева Л. А. Дизайн как средство творческого развития учащихся на парах технологи. URL : http://ir.nul.nagoyau.ac.jp/jspui/bitstream/2237/15862/1/v8_p54.pdf.
Даниленко В. Я. Дизайнерська освіта України у європейському контексті. Вісник Львівської академії мистецтв. Львів : ЛАМ, 1999. Спецвипуск. С. 173–177.
Даниленко В. Я. Витоки дизайн-освіти (за матеріалами провідних дизайнерських шкіл світу). Вісник Харк. держ. академії дизайну і мистецтв. Харків, 2002. № 4. С. 38–48.
Даниленко В. Я. Особливості становлення дизайну в Україні. Діалог культур: Україна у світовому контексті : матеріали перших міжнар. філософ.- культуролог. читань /ред. кол.: С .О. Черепанова (відп. ред.), І. А. Зязюн, В. Г. Скотний, Е. П. Мисько. Львів : Каменяр, 1996. Вип. 2. С. 228–230.
Ковешникова Н. А. Дизайн: история и теория : учеб. пособ. Москва : Омега-Л, 2006. 224 с.
Конышева Н. М. Методика трудового обучения младших школьников. Основы дизайнобразования : учеб. пособ. для студ. сред. пед. учеб. завед. Москва : Академия, 1999. 192 с.
Крвавич Д. Мистецька освіта в Україні на сучасному етапі. Діалог культур: Україна у світовому контексті: Філософія освіти : зб. наук. пр. / [ред. кол.: І. А. Зязюн (гол. ред.), С. О. Черепанова (упоряд. і відп. ред.), Н. Г. Ничкало, В. Г. Скотний та ін.]. Львів : Світ, 1999. Вип. 4. С. 166–171.
Побірченко О. М. Дизайн-освіта як засіб гармонійного розвитку особистості. Умань : ПП Жовтий, 2013. С. 136-138.
Святкина Н. А., Юдина Г. В. Развитие дизайнерского мышления младших школьников в процессе работы с бумагой на парах технологии и художественного труда в начальных классах. Педагогика: традиции и инновации (II) : материалы междунар. заоч. науч. конф., (г. Челябинск, октяб. 2012 г.). Челябинск, 2012. С. 100–103.
Татіївський П. М. Особливості становлення та перспективи розвитку дизайну в Україні : дис... канд. техн. наук: 05.01.03 / НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М. Рильського. Київ, 2002. 190 с..
Тягур В. М Розвиток професійної художньо-промислової освіти в Німеччині (перша половина ХХ ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 /. Київ : Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, 2013. 20 с.
Чебикін А. Художня освіта в Україні ХХІ століття (культуротворчий аспект). Діалог культур: Україна у світовому контексті. Художня освіта : зб. наук. пр. / [ред. кол.: І. А. Зязюн (гол. ред.), С. О. Черепанова (упоряд. і відп. ред.), Н. Г. Ничкало, О. П. Рудницька та ін.]. Львів : Світ, 2000. Вип. 5. С. 30–39.
Шмагало Р. Т. Мистецька освіта в Україні середини ХІХ – середини ХХ століття: структурування, методологія, художні позиції. Львів : Українські технології, 2005. 528 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).