Клавірна музика на території України в XVI–XVII ст.
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-2(185)-72-75Ключові слова:
Табулатура Яна з Любліна, Гданська табулатура, клавір, бароко, ВідродженняАнотація
Досліджено вплив західноєвропейської музичної культури на клавірну творчість на українських землях у XVI–XVII ст. У контексті історичних і культурних умов розкрито деякі аспекти побутування українського клавірного виконавства. Проаналізовано клавірні твори з деяких органних табулатур і виявлено жанрові та стильові особливості, закономірні для них. Підкреслено значення клавіру в тогочасному музичному житті українців (у церковному, світському та освітньому аспектах). Розглянуто творчість деяких польських композиторів.
Посилання
Алеппский П. Путешествие антиохийского патриарха Макария в Россию в половине XVII века, описанное его сыном архидиаконом Павлом Алеппским: (По рукописи Моск. гл. арх. М-ва иностр. дел). Вып. 2 : От Днестра до Москвы. Книга VI: Украина и Киев. Москва: О-во истории и древностей рос. при Моск. ун-те, 1897. 202 с.
Вишенський І. Вибрані твори. Київ : Дніпро, 1972. 129 с.
Выграненко Р. Исторические проблемы развития артикуляции на клавишных инструментах: Эпоха барокко. Музычная культура Беларусі. Праблемы гісторыі і тэорыі. Мінск, 1999. С. 117–145.
Дилецкий Н. Мусикийская грамматика / по опублик. и предисл. С. В. Смоленского. Санкт-Петербург: тип. М. А. Александрова, 1910. 174 с.
Історія української дожовтневої музики: навч. посіб. для муз. вузів / упоряд. О. Я. Шреєр-Ткаченко. Київ: Музична Україна, 1969. 587 с.
Милка А. П. «Искусство фуги» И. С. Баха: к реконструкции и интерпретации. С.-Петерб. гос. консерватория им. Н. А. Римского-Корсакова. СПб.: Композитор, 2009. 454 с.
Ройзман Л. И. Орган в истории русской музыкальной культуры. Москва, 1979. 467 c.
Степаненко М. Клавір в історії музичної культури України ХVІ-ХVІІІ ст. Мистецтвознавство України, 2010. Вип. 11. С. 45–61. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mysu_2010_11_10
Хрестоматія української дожовтневої музики: навч. посіб. для консерваторій та музичних училищ / упоряд., комент. О. Я. Шреєр-Ткаченко. Київ: Музична Україна, 1970. 461 с.
Чеченя К. А. Інструментальна музика в Україні другої половини XVI – середини XVIII століття і проблеми автентичності у виконавській культурі: автореф. дис. … канд. наук: 26.00.01. Київ, 2008. 27 с.
Bacfark B. Harmonium musicarum. Krakow: Lazarus Andrea, 1565. 55 p.
Brzezińska B. Repertuar polskich tabulatur organowych z pierwszej połowy XVI wieku. Kraków: Państwowe Wydawnictwo Muzyczne, 1987. 108 s.
Hławiczka K. Ze studiów nad muzyką polskiego Odrodzenia. Muzyka: kwartalnik Instytutu Sztuki Polskiej. Vol 3, № 1–2 (8–9). P. 53–71.
Music from Gdansk (Danzig) manuscript Ms. 300 R/Vv. 123 (1591) / Editor: Pierre Gouin & Marek Michalak. Montréal: Les Éditions Outremontaises, 2015. 54 p.
tańców z Tabulatury organowej Jana z Lublina : wydał z rkp. i oprac. A. Chybiński. Wydawnictwo Dawnej Muzyki Polskiej. zeszyt 20. Kraków, 1948. 52 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).