Особливості реалізації синергетичного підходу в початковій школі
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-2(185)-26-29Ключові слова:
синергетика, синергетичний підхід, синергетичний ефект, система, педагогічна система, початкова освітаАнотація
Розглянуто сутність синергетичного підходу, як міждисциплінарного напряму пізнання. З’ясовано теоретико-методологічні особливості його реалізації в педагогіці. Експлікація проблеми здійснена в контексті аналізу педагогічної системи початкової школи. У дослідженні подано особливості реалізації синергетичного підходу в школі І ступеня.
Посилання
Аршинов В. И. Синергетика конвергирует со сложностью. Вопросы философии. 2011. № 4. С. 73–84.
Большой психологический словарь. 4-е изд., расширенное / под ред. Б. Г. Мещеряков, В. П. Зинченко. Москва : АСТ : АСТ МОСКВА ; Cанкт-Петербург : Прайм-ЕВРОЗНАК, 2009. 811 с.
Бранский В. П. Теоретические основания социальной синергетики. Вопросы философии. 2000. № 4. С. 112–130.
Буданов В. Г. Методология и принципы синергетики. Філософія освіти. 2006. № 1. С. 143–172.
Великий тлумачний словник сучасної української мови / за ред. В. Т. Бусел. Київ ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2004. 1440 с. URL: https://archive.org/details/velykyislovnyk (дата звернення: 25.02.2019).
Вознюк О. В. Педагогічна синергетика: ґенеза, теорія і практика : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. Івана Франка, 2012. 708 с.
Державний стандарт початкової освіти / Кабінет Міністрів України. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti (дата звернення: 27.02.2019).
Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 27.02.2019).
Концепція Нової української школи / Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 26.02.2019).
Методы системного педагогического исследования / под. ред. Н. В. Кузьминой. Ленинград : ЛГУ, 1980. 172 с.
Пильцова Н. В. Сучасні педагогічні підходи. Мистецтво в школі. 2016. № 11. С. 40–47.
Решетова З. А. Реализация принципов системного похода в учебных предметах. Теоретические модели разработки специалиста. Москва, 1986. С. 35–57.
Садовский В. Н. Основания общей теории систем. Москва : Наука, 1974. 279 с.
Семенова А. В. Парадигмальне моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів : монографія. Одеса : Юридична література, 2009. 502 с.
Уемов А. И. Л. Фон Берталанфи и параметрическая общая теория систем. Системный поход в современной науке. Москва : Прогресс-традиция, 2004. С. 37–52.
Федорова М. А. Педагогическая синергетика как основа моделирования и реализации деятельности преподавателя высшей школы : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.08. Ставрополь, 2004. 169 с.
Философский словарь / под. ред. И. Т. Фролова. Москва : Политиздат, 1991. 560 с.
Хакен Г. Синергетика: Иерархии неустойчивостей в самоорганизующихся системах и устройствах. Москва : Мир, 1985. 423 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).