Теоретичні основи функціонування системи професійного розвитку викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-1(184)-30-34Ключові слова:
система, педагогічна система, складники системи, професійний розвиток, викладач закладу професійної (професійно-технічної) освіти, система професійного розвитку викладачів закладів (професійно-технічної) освітиАнотація
Проаналізовано сутнісне поняття «система». З’ясовано поняття «педагогічна система» та представлено теоретичні засади її функціонування у дослідженнях низки вчених. Визначено, що система професійного розвитку викладачів закладів (професійно-технічної) освіти має бути динамічним утворенням різних, але об’єднаних спільною метою складників, яке розвивається відповідно до нових реалій і перспектив соціально-економічного розвитку країни, та функціонує з метою розширення їхнього професійно-педагогічного профілю.
Посилання
Аніщенко О. Технологічність навчання в освіті дорослих. Професійне становлення особистості: псих.-пед. наук. журн. Хмельницький, 2013. № 2. С. 8–12.
Безрукова В. С. Педагогика: учеб. для инж.-педаг. спец. / Екатеринбург. обл. ин-т развития регионального образования. Екатеринбург: Изд-во Свердловского инж.-пед. ин-та, 1993. 320 с.
Беспалько В. П. Слагаемые педагогической технологии. Москва: Педагогика, 1989. 192 с.
Білик Н.І. Феномен регіональної освітньої системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Міжнародний науковий журнал «ScienceRise». 2015. № 12 (17). С. 4–9.
Володько В. Педагогічна система навчання: теорія, практика, перспективи: [навч. посіб. для викл., студ. вищ. навч. закл. освіти ]. Київ: Пед. преса, 2000. 198 с.
Гершунский Б. С. Дидактическая прогностика. Некоторые актуальные проблемы теории и практики: монография. Киев: Вища шк., 1979. 240 с.
Гершунский Б. С. Философия образования для ХХІ века. Москва: Совершенство, 1998. 561с.
Дубасенюк О. А. Розвиток системних досліджень у науковому знанні: історія, досвід, перспективи. Професійна педагогічна освіта: системні дослідження: монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. С. 12–28.
Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії: монографія. Черкаси: ЧНУ імені Богдана Хмельницького, 2008. 608 с.
Каньковський І. Є. Система професійної підготовки інженерів-педагогів автотранспортного профілю: монографія / за ред. Н. Г.
Ничкало. Хмельницький: ФОП Цюпак А. А., 2014. 562 с.
Киричук О. В. Принципи розбудови інноваційної педагогічної системи освітнього закладу. Рідна школа. 2000. № 10. С. 3–7.
Ковалёв А. П. Педагогические системы: оценка текущего состояния и управления. Харьков: Изд-во ХГУ, 1990. 114 с.
Кузьмина Н. В. Методы системного педагогического исследования. Ленинград: Изд-во ЛГУ, 1980. 172 с.
Кузьмінський А. І. Теоретико-методологічні засади післядипломної педагогічної освіти в Україні: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Київ, 2003. 42 с.
Луговий В. І. Тенденції розвитку педагогічної освіти в Україні (теоретико-методологічний аспект): автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04 / ІПППО АПН України. Київ, 1995. 48 с.
Лук’янова Л. Б. Теорія і практика екологічної освіти у професійно-технічних навчальних закладах: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. Київ, 2006. 465 с.
Лук’янова Л. Б., Аніщенко О. В. Освіта дорослих: короткий термінологічний словник. Київ; Ніжин: Вид-ць ПП Лисенко М. М., 2014. 108 с.
Маслов В. Функції процесу управління навчальним закладом як наукова основа розробки змісту і методів підвищення посадово-функціональної компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Післядипломна освіта в Україні. 2012. № 1 (20). С. 27–32.
Ничкало Н. Г. Теоретико-методологічні проблеми і перспективи розвитку досліджень з неперервної професійної освіти. Неперервна професійна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць / за ред. І. А. Зязюна, Н. Г. Ничкало. Київ, 2001. Ч. І. С. 35–43.
Новиков А. М. Проектирование педагогических систем. Специалист. 1998. № 5. С. 23–29.
Побірченко Н. Формування безперервної педагогічної освіти як системи (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.). Безперервна професійна освіта в контексті Європейської інтеграції: теорія, досвід, прогноз: зб. наук. методолог. семінару, 17 берез. 2010 р.: у 2 ч. / [за ред. В. І. Лугового, Н. Г. Ничкало]. Київ: Пед. думка, 2010. Ч. 1. 208 с.
Професійна освіта: словник: навч. посіб. / уклад. С. У. Гончаренко та ін.; за ред. Н. Г. Ничкало. Київ: Вища шк., 2000. 380 с.
Пуховська Л. П. Теоретичні засади професійного розвитку вчителів: рух до концептуальної карти. Порівняльна професійна педагогіка. 2011. № 1. С. 97–106.
Советский энциклопедический словарь. Москва: Сов. энциклопедия. 1984. 1600 с.
Устемиров К. Шаметов Н., Васильев И. Профессиональная педагогика: учеб. для уч-ся колледжей и студ. вузов. Киев; Алматы: Анкур и Ко, 2005. 432 с.
Філософський енциклопедичний словник / НАН України, Ін-т філософії імені Г. С. Сковороди; [редкол.: В. І. Шинкарук (гол.) та ін.]. Київ: Абрис, 2002. VI, 742 с.
Хакен Г. Синергетика как мост между естественными и социальными науками. Синергетическая парадигма, Человек и общество в условиях нестабильности. Москва: Прогресс-Традиция, 2003. С. 106–123.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).