Стан і перспективи розбудови системи вищої освіти в Україні в умовах національно-визвольної боротьби (1917–1919 рр.)
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-6%20(183)-52-56Ключові слова:
вища освіта, національно-визвольна боротьба, Центральна рада, Директорія, Гетьманат П. Скоропадського, заклади вищої освіти, національна освітаАнотація
На основі досліджень сучасників революційних подій, радянських авторів, сучасних українських науковців простежено та висвітлено основні проблеми становлення системи вищої освіти у період національно-визвольної боротьби 1917–1919 рр. Відповідно до хронологічного підходу проаналізовано політику урядів Центральної ради, Гетьманату П. Скоропадського, Директорії, щодо реформування вищої школи, запровадження навчання українською мовою, введення у зміст вищої освіти українознавчих предметів. Зроблено акцент на питанні українізації вищої освіти.
Посилання
Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. Київ: Либідь, 1998. 558 с.
Березівська Л. Д. Реформування шкільної освіти в Україні у ХХ столітті. Київ: Фелікс, 2008. 406 с.
Білоцерківський В. Я. Історія України. Харків: ЗАТ «Харківська друкарня №16», 1999. 652 с.
Зайченко І. В. Історія педагогіки. Київ: вид. Дім «Слово», 2010. Кн.2. 1032 с.
Медвідь Л. А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні. Київ: Вікат, 2003. 335 с.
Постернак С. Із історії освітнього руху на Україні за часи революції 1917-19 рр. Київ: Всеукр. кооп. вид. союз «Книгоспілка», 1920. 128 с.
Сірополко. Історія освіти в Україні. К.: Наукова думка, 2001. 912 с.
Субтельний О. Україна: Історія. Київ: Либідь, 1994. 736 с.
Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна за 20 років / [В. С. Багіров, В. М. Духопельников, В. П. Зайцев та ін.]. Харків: Фоліо, 2004. 750 с.
Ящук І. П. Виховний процес у вищих педагогічних навчальних закладах України: знахідки і проблеми (20-ті – 80-ті рр. ХХ ст.). Кам’янець-Подільський: Аксіоме, 2010. 416 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).