Становлення професійних виконавських шкіл гри на баяні: український контекст

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Лузан Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-2935-9792
  • Вадим Михайлович Самолюк Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-1442-5272

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-6%20(183)-89-92

Ключові слова:

баян, професійна виконавська школа, навчальний заклад, консерваторія, педагог, оркестр

Анотація

Розглянуто деякі аспекти становлення професійних шкіл гри на баяні в контексті українського культурного простору. Розкривається значення закладів музичної освіти на просування високого виконавського рівня. Підкреслено взаємодію аматорського музикування на баяні та формування в освітніх закладів мистецького спрямування кафедр народних інструментів, де б готували професійних баяністів. Переломним етапом для більшості баянних шкіл стала середина XX століття, коли остаточно сформувалась професійна освіта та були закладені підвалини для її подальшого розвитку – виникли педагоги-баяністи, з’явився репертуар, призначений саме для баяну.

Біографії авторів

Олександр Володимирович Лузан, Київський національний університет культури і мистецтв

концертмейстер кафедри музичного мистецтва 

Вадим Михайлович Самолюк, Київський національний університет культури і мистецтв

концертмейстер кафедри музичного мистецтва 

Посилання

Давидов М. А. Історія виконавства на народних інструментах (Українська академічна школа): підруч. [для вищ. навч. закл.]. Київ: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2005. 419 с.

Давидов М. А. Теоретичні основи формування виконавської майстерності баяніста (акордеоніста): підруч. [для вищ. та сер. муз. навч. закл.]. Київ: Музична Україна, 2004. 240 с.

Заєць В. М. Інтелектуалізація виконавського процесу як пріоритетний напрям українського баянного мистецтва. Наукові записки. Серія: Мистецтвознавство. 2013. №1. С. 60–65.

Кундыс Р. Ю. Львовская баянная школа в контексте национального академического народно-инструментального искусства. Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. Тамбов: Грамота, 2013. № 3 (29). Ч. I. C. 94–97.

Тищик В. Розвиток баянного мистецтва для дітей в Україні: історичні передумови та сучасні тенденції. Віснику ХДАДМ. 2017. №4. С. 131–135.

Шеремет В. В. Діяльність всеукраїнського оркестру робочих металістів м. Миколаєва як явище культури 20–80-х рр. ХХ століття. Культура і мистецтво у сучасному світі. 2015. Вип. 16. С. 220–228.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-09

Як цитувати

Лузан, О. В., & Самолюк, В. М. (2018). Становлення професійних виконавських шкіл гри на баяні: український контекст. Імідж сучасного педагога, (6 (183), 89–92. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-6 (183)-89-92

Номер

Розділ

ВІНОК МИТЦІВ І МИСТКИНЬ