Педагогічні аспекти вокальної технології сучасного популярного виконавства

Автор(и)

  • Олег Андрійович Дзюба Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-2(179)-66-69

Ключові слова:

популярний вокал, естрада, сольний спів, музично-педагогічний досвід, виконавська технологія

Анотація

Сучасний етап розвитку популярної музичної культури вимагає від викладачів і співаків розширення арсеналу виразових засобів. Розглядається широке коло методичної літератури та систематизовані власні спостереження над акустико-фізіологічними особливостями функціонування співацького апарату. Це дозволило зробити важливі висновки щодо гармонічного поєднання аспектів творчості та технології. Оскільки голосовий апарат підпорядковується складним акустико-фізіологічним законам, знання основних закономірностей і принципів діяльності співацького апарата як «живого музичного інструменту» є однією з умов його створення, вдосконалення та збереження. Це допоможе у передаванні теоретичних і практичних знань наступному поколінню, що має велике значення у формуванні і розвитку української школи популярного вокалу.

Біографія автора

Олег Андрійович Дзюба, Київський національний університет культури і мистецтв

доцент кафедри академічного хорового та інструментального мистецтва, народний артист України

Посилання

Аспелунд Д. С. Развитие певца и его голоса. М.-Л.: Музгиз, 1952. 191 с.

Дмитриев Л. Б. Основы вокальной методики: учеб. пособ. М.: Музыка, 1985. 197 с.

Дрожжина Н. В. К проблеме сочетания эстрадного вокала с хореографией и пластикой. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: зб. наук. пр. / Харк. держ. ун-т мистец. ім. І. П. Котляревського. Харків, 2003. Вип. 11. С. 107–114.

Дрожжина Н. В. Модели философско-эстетического осмысления массовой культуры и музыкального искусства эстрады: критика и апология. Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті: зб. наук. пр. вузів художньо-буд. профілю України і Росії, Харк. держ. акад. дизайну і мистец. Харків, 2007. Вип. 4/6. С. 30–34.

Дрожжина Н. В. Функції мікрофону у вокальному виконавстві на естраді. Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти: зб. наук. пр. Харк. держ. ун-т мистец. ім. І. П. Котляревського. Харків, 2005. Вип. 15. С. 77–86.

Емельянов В. В. Фонопедический метод формирования. Новосибирск, 1991. 41 с.

Ливанова Т. Н. История западноевропейской музыки до 1789 г.: учеб. для исп. ф-тов муз. вузов: в 2-х т. М.: Музыка, 1982. Т. І. 696 с.; Т. ІІ. 669 с.

Морозов В. П. Искусство резонансного пения. М., 2002. 496 c.

Назаренко И. К. Искусство пения. М.: Музыка, 1968. 622 с.

Оганезова-Григоренко О. В. Генезис і розвиток вокальної методології: трансформація та синтез. Одесса: Астропринт, 2015. 83 с.

Риггс С. Как стать звездой. М.: Guitar College, 2000. 104 с.

Юссон Р. Певческий голос. Исследование основных физиологических и акустических явлений певческого голоса. М.: Музыка, 1974. 262 с.

Cathrine Sadolin. Complete Vocal Technique. Denmark, 2000. 255 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-18

Як цитувати

Дзюба, О. А. (2018). Педагогічні аспекти вокальної технології сучасного популярного виконавства. Імідж сучасного педагога, (2(179), 66–69. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-2(179)-66-69