Гуманістичні студії у формуванні дидактичних траєкторій педагогічної моделі ордену єзуїтів
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-3/1(172)-60-63Ключові слова:
орден єзуїтів, навчальний процес, дидактика, гуманістичні студії, колегіум, «Ratio Studiorum», гуманістична вченість, гуманітарна освіта, ренесансний гуманізмАнотація
Присвячується розкриттю місця і ролі гуманістичного способу організації навчального процесу у ґенезі дидактичних механізмів педагогічної системи ордену єзуїтів. Автором конкретизовано мету, визначено принципи, окреслено зміст, представлено нормативне забезпечення та охарактеризовано організаційно-методичні засади єзуїтської освіти. З’ясовано характер і специфіку взаємодії дидактичних акцентів єзуїтської системи навчання молоді з європейськими педагогічними ідеями й освітніми практиками Раннього Нового часу.
Посилання
Енциклопедія Львова / за ред. А. Козицького та І. Підкови. – Львів : Літопис, 2008. – Т. 2. – 2008. – 608 с.
Ratio Studiorum : Уклад студій Товариства Ісусового. Система єзуїтської освіти / пер. з лат. Р. Паранько ; пер. з англ. А. Маслюх. – Львів : Свічадо, 2008. – 252 с.
Циглер, Т. История педагогики / Т. Циглер ; под ред. С. А. Ананьина. – Петербург ; К. : Сотрудникъ, 1911. – 501 с.
Яковенко, Н. М. Латинське шкільництво і «шкільний гуманізм» в Україні кінця XVІ – середини XVІІ ст. / Н. М. Яковенко // Київська старовина. – 1997. – № 1–2 (315). – С. 11–27.
Bednarski, S. Upadek i odrodzenie szkół jezuickich w Polsce : studjum z dziejów kultury i szkolnictwa polskiego / S. Bednarski. – Kraków : Wydawnictwo Księży Jezuitów, 1933. – 538 s.
Encyklopedia wiedzy o jezuitach na ziemiach Polski i Litwy (1564 1995). – Kraków : WAM, 1996. – 882 s.
Leń, K. Jezuickie kolegium św. Jana w Jarosławiu (1573-1773) / K. Leń. – Kraków : Wyd. WAM : Wyższa Szkoła Filozoficno-Pedagogiczna «Ignatianum», 2000. – 154 s.
Piechnik, L. Gimnazjum w Braniewie w XVI w. (Studium o początkach szkolnictwa jezuickiego w Polsce) / L. Piechnik // Nasza Przeszłość. – Kraków, 1958. – T. 7. – S. 5–71 s.
Piechnik, L. Powstanie i rozwój jezuickiej Ratio Studiorum (1548-1599) / L. Piechnik. – Kraków : Wyd. WAM : WyższaSzkoła Filozoficno-Pedagogiczna «Ignatianum», 2003. – 264 s.
Podstawy educacji Ignacjańskiej. – Kraków : Wyd. WAM, 2006. – 175 s.
The JesuitRatio Studiorum : 400th anniversary perspectives / [ed. by Vincent J. Duminuco]. – New York : Fordham university press, 2000. – 307 p.
Załeski, S. Jezuici w Polsce : w 5 t. / S. Załeski. – Lwów ; Kraków : Druk. i nakł. Drukarni Ludowej, 1900-1906. – Т. 3. – 1902. – 1244 s.
Z dziejów szkolnictwa jezuickiego w Polsce : wybór artykułów / [wstęp., wybór i oprac., mapki, wykazszkół, bibliografia, indeks Jerzy Paszenda]. – Kraków : Wydaw. WAM : Księża Jezuici, 1994. – 259 s.
Żmudziński, W. Jak wychowac dojrzałego ucznia / W. Żmudziński // Psychologia w Szkole. – 2006. – Nr. 4. – S. 113–124.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).